آموزش مفهوم‌سازی قرآنی کودکان براساس روانشناسی رشد

آموزش مفهوم‌سازی قرآنی کودکان براساس روانشناسی رشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در بیست‌وهفتمین نمایشگاه قرآن طرح آموزش و تحلیل مفهوم‌سازی‌های قرآنی کودکان براساس روانشناسی رشد صورت می‌گیرد.

آموزش و تحلیل مفهوم‌سازی قرآنی کودکان بر اساس روانشناسی رشد

در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از روز 21 اردیبهشت‌ماه طی مراسمی آغاز به کار می‌‌کند، برنامه‌هایی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است.
در یکی از این برنامه‌ها تلاش شده است تا آیات با استفاده از تصویرسازی برای کودکان مفهوم‌سازی شود. این طرح با هدف ارایه آموزش‌های مورد نیاز درباره تربیت دینی کودکان به والدین و دست‌اندرکاران مهدهای کودک طراحی شده است.
مریم قاسم‌احمد، مدیر آموزش و پژوهش بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه قرآن در این مورد به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از آسیب‌های بسیار جدی در عرصه تولیدات قرآنی برای کودک و نوجوان عدم پالایش محتواهای تولید شده از منظر ورود اسراییلیات و متون ناموثق و بعضاً خرافی است. علاوه بر این، متون مورد نیاز برای کودکان به فرض صحت و موثق بودن محتوا، غالباً فاقد رعایت معیارهای تناسب با رده‌های سنی کودکان و روانشناسی رشد هستند.
وی افزود: دو اشکال مانع از ارایه آموزه‌هایی اثربخش برای کودکان و نوجوانان می‌شود و به همین دلیل مانع از اثربخش شدن این تولیدات شده و آسیب‌های جدی را به ذهن و روان کودک چه در کودکی و چه در بزرگسالی وارد می‌سازد.
قاسم‌احمد بیان کرد: این طرح فرصتی را برای والدین فراهم می‌آورد تا با شنیدن تحلیل نقاشی‌های فرزندانشان آماده دریافت راهنمایی‌های لازم جهت اطلاع از معیارها و الزامات آموزش مفاهیم دینی و اخلاقی به کودکان شوند.

انتهای پیام

درصورتی که مطلب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد از طریق صفحه تماس با ما گزارش دهید.
در صورت ناقص بودن مطلب روی منبع کلیک کنید و مطلب را بصورت کامل بخوانید.


گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

روی خط خبر

دوستان ما